. - Komendant Powiatowy Policji - Komenda Powiatowa Policji w Żaganiu

Biuletyn Informacji Publicznej

Komendant Powiatowy Policji

W związku z aktualnie panującym zagrożeniem epidemiologicznym, w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19, wywoływanej przez koronawirusa, w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo, obecnie w Komendzie Powiatowej Policji w Żaganiu w sytuacjach związanych z potrzebą złożenia skarg lub wniosków dotyczących działalności Policji, do odwołania wstrzymana została możliwość przyjęcia ustnej skargi do protokołu lub osobistego spotkania z Komendantem Powiatowym Policji w Żaganiu.

Zgodnie z treścią art. § 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46) skargi i wnioski mogą być wnoszone ustnie do protokołu, ale także pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej.

W Komendzie Powiatowej Policji w Żaganiu można nadal składać skargi i wnioski :

Telefonicznie (uzyskanie informacji o sposobie złożenia skargi, wniosku) pod numerem 68 476 32 00– sekretariat Komendanta Powiatowego Policji w Żaganiu
Pocztą elektroniczną na adres mailowy: rzecznik.kpp_zagan@go.policja.gov.pl
Pocztą tradycyjną na adres:

Komenda Powiatowa Policji w Żaganiu

 ul. Nowogródzka 1
 68-100 Żagań

 

 

 

 

Komendant Powiatowy Policji w Żaganiu oraz jego Zastępca

przyjmują obywateli
w sprawie skarg i wniosków w każdą środę w godz. 1000 - 1600
w siedzibie KPP w Żaganiu przy ul. Nowogródzkiej 1
tel. 47 79 37 200

  

Prawo do składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 22 marca 1997 r. (art. 63). Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego (kpa) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. nr 5 z 2002 r. poz. 46). Zgodnie z § 5 w/w Rozporządzenia „Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu”. Skargi mogą być składane ustnie w każdej jednostce organizacyjnej Policji w ustalonych dniach i godzinach. Przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy. Kierownicy jednostek organizacyjnych Policji lub wyznaczeni przez nich zastępcy obowiązani są przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków co najmniej raz w tygodniu. Informacja o dniach i godzinach przyjęć powinna być wywieszona na widocznym miejscu w siedzibie jednostki. Skarga powinna zawierać: imię i nazwisko skarżącego, dokładny adres zamieszkania (miejscowość, kod pocztowy, ulicę, numer domu, numer mieszkania) dokładny opis zdarzenia


Zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 237 i 244 Kodeksu postępowania administracyjnego skargi i wnioski załatwiane są:

- bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca,

- posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu, albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby zawiadamiani są o sposobie jej załatwienia lub o stanie jej rozpatrzenia w terminie 14 dni,

w razie niemożności załatwienia skargi w powyższych terminach, na jednostce organizacyjnej Policji spoczywa obowiązek powiadomienia skarżącego o przyczynie zwłoki i wyznaczenia nowego terminu załatwienia skarg.

Za datę, od której liczy się powyższe terminy, należy uznać datę wpływu skargi/wniosku bezpośrednio do jednostki organizacyjnej Policji, właściwej do jej załatwienia. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi (odpowiedź na skargę) powinno zawierać: oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne.

UWAGA!

Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. nr 5 z dnia 22 stycznia 2002 r. poz. 46) "Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania".

 

 

 

 

 

Metryczka

Data publikacji : 11.02.2010
Data modyfikacji : 26.08.2020
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Żaganiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Sylwia Woroniec
Osoba udostępniająca informację:
Sylwia Woroniec
Osoba modyfikująca informację:
Aleksandra Jaszczuk
do góry