Deklaracja dostępności - Komenda Powiatowa Policji w Żaganiu

Biuletyn Informacji Publicznej

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Komenda Powiatowa Policji w Żaganiu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej żagańskiej Policji figurującej pod adresem: zagan.lubuska.policja.gov.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych pomiotów publicznych.

 

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń;

Data publikacji strony internetowej: 2020-09-24

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2020-09-24

 

Status dostępności                        

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych:

  •  pliki PDF, DOC i tym podobne - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie,
  •  nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.

Deklarację sporządzono w dniu 2020-09-24

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

 

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Adres do korespondencji:

Komenda Powiatowa Policji w Żaganiu

ul. Nowogródzka 1

68-100 Żagań

adres poczty elektronicznej: arkadiusz.szlachetko@go.policja.gov.pl

numer telefonu 47 79 37 227

Osobą odpowiedzialną jest sierżant sztabowy Arkadiusz Szlachetko -pełniący obowiązki oficer prasowy KPP w Żaganiu.

 

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także żądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

 

Siedziba Komendy Powiatowej Policji we Żaganiu, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ul. Nowogródzkiej w Żaganiu. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Od parkingu do wejścia głównego prowadzą schody. Jednak przed schodami znajduje się platforma dla osób niepełnosprawnych. Osoby niepełnosprawne, które chcą wejść do budynku komendy od strony chodnika znajdującego się przy ulicy mają możliwość skorzystania z pochylni.

Po wejściu do budynku po lewej stronie znajduje się stanowisko kierowania oficera dyżurnego Komendy Powiatowej Policji w Żaganiu. Każdy interesant może zgłosić policjantowi o sprawie, w której przybył, a także określić dalszą pomocą, która jest mu niezbędna w celu prawidłowej obsługi. Policjanci służby dyżurnej nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Na wprost wejścia znajduje się punkt recepcyjny, który na chwilę obecną nie jest dostępny.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z punktu recepcyjnego i poruszają się po terenie Komendy Powiatowej Policji w Żaganiu w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika Policji KPP Żagań (osoby wprowadzającej). Przejście z punktu recepcyjnego do dalszej części budynku zabezpieczone jest drzwiami, które otwierane mogą być tylko i wyłącznie przez osoby uprawnione. Przez drzwi może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Do dalszych części obiektu usytuowanych na I i II piętrze osoba niepełnosprawna może dostać się korzystając z windy.

Interesanci mogą być również obsłużeni w pokoju przesłuchań lub pokoju okazań, które znajdują się na parterze budynku.

Toalety dla interesantów znajdują się na każdym piętrze budynku. Toalety są przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem są wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Obsługa z pomocą tłumacza polskiego języka migowego (PJM) możliwa jest wyłącznie w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia ludzkiego lub po uprzednim zapytaniu o dostępność tłumacza w konkretnym terminie. Zapytanie o dostępność tłumacza można złożyć za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: arkadiusz.szlachetko@go.policja.gov.pl

Istnieje również możliwości skorzystania w jednostce z usługi tłumacza PJM/SJM online.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony https://euslugi.policja.pl/

 

Koordynator w Komendzie Powiatowej Policji w Żaganiu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

sierżant sztabowy Arkadiusz Szlachetko

Telefon kontaktowy: 47 79 37 227

Adres e-mail: arkadiusz.szlachetko@go.policja.gov.pl

Pliki do pobrania

Metryczka

Data publikacji : 24.09.2020
Data modyfikacji : 01.09.2023
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Żaganiu
Osoba udostępniająca informację:
Aleksandra Jaszczuk
Osoba modyfikująca informację:
Arkadiusz Szlachetko
do góry